Penutupnya Zaman Itu.

Saturday, December 19, 2009 at 12:57 AM
Salam Mahabbah! Alhamdulillah, lot of praises to Allah. Byk2 kan lah syukur kita kpd Dia setelah kita sm2 berjaya melalui Imtihan SPM 2009 yg baru je berlalu. Insya Allah, jgn putus asa berdoa, sgala usaha kita tidak terhenti pada waktu sebelum2 ni aje, malah lepas ni kita perlu tingkatkan lagi doa dan tawakal setelah kita ikhtiar. Yakinlah, usahamu itu pasti ada balasannya.
pengorbanan besar = hasilnya besar
Tahniah kepada semua ex-senior Samsmel 05-09 kerana berjaya melalui detik2 debaran menghadapi imtihan. Maklumlah, SPM, itu lah memori terakhir kita di zaman persekolahan. Lakukan yang terbaik. Pada ms yg sama, kite kena bersedia, apa yang akan kita hadapi selepas ni akan 1000 kali ganda cabarannya dari segala perit pedih yg kita lalui dulu. Dunia sebenar menanti kita dgn segala duri dan onaknya, serangan nuklear dari pelbagai sudut dan mcm2 lagi dugaan. Bersediakah kita? Tepuk dada, tanya Iman.

Jangan putus asa!
Yakin di hatimu bahawa ada yg menemani setiap langkah!
Pada doa, usaha dan perit pedih yg bakal kita lalui,
Tuhan kira itu semua.

"Apakah mereka merasa diri mereka cukup beriman sedangkan Allah masih belum menguji mereka?"

Dugaan tanda sayang. Tanda iman kita itu perlu ditingkatkan. Ujian itu tarbiyyah Tuhan. Peringatan buat yang terlupa, kadangkala terleka dengan belaian duniawi. Jangan rasa terbeban. Sungguhlah, Tuhan itu menyayangi hmba2 Nya.

"Allah tak akan membebani hamba Nya dgn apa yg tidak mampu ditanggungnya,"
Buat adik2 junior, kami ucapkan, semoga kamu cukup kuat untuk melalui hari2 persekolahan kamu juga. Muhasabahlah diri, buat persediaan untuk melalui hidup yang sebenar. Doakan kami berjaya menempuhi imtihan hidup yang lebih mencabar selepas ini. All the best semua~

Pada kesempatan ini, ucapan istimewa buat semua, Salam Maal Hijrah. Lalui 1431 dgn penuh sedia, kukuhkan benteng dr syaitan dan nafsu, agar lorong kita ke Al-Jannah dipermudahkan Allah hendaknya. Ameen.

0 comments

Post a Comment